20111012

RAGING BULL

az új filmem forgatókönyvírásán szöszmötölünk a forgatókönyvíróval (persze a minden egyéb bokros teendőm mellett, szóval ez az amúgy sem villámgyors folyamat még jobban lelassul, de sebaj - szeretem csinálni. már amikor van rá időm..

Miután a főszereplő egy nagyon nyers, ösztönös, erős és vad karakter lesz, ezért elkezdtem olyan filmeket nézni, újranézni, ahol ilyen karaktereket találok. Még az sem baj, ha agresszív, vagy félelmetes karakterről van szó, mindig is a negatív hősökkel tudtam azonosulni. Ez már elkezdődött egészen pici koromban, egészen pontosan akkor, amikor a mikulásünnepségen a pár kis szaros évemmel és a tojáshéjas fenekemmel megnéztem életemben először (de nem utoljára: azóta is ez az a film/animáció amit életemben a legtöbbször láttam, RENGETEGSZER) a sztálinvárosi munkásművelődési központban a 101 kiskutyát: Szörnyella elvarázsolt, azóta is imádom
Mint ahogy azóta is sok-sok negatív karaktert. Biztos másokkal is van ez így, nem?

Nahát, elsőként gyorsan újranéztem a Nem vénnek való vidéket, amit: imádok. Amikor vége lett, akkor legszívesebben elindítottam volna mégegyszer, annyira jó a forgatókönyv, a fényképezés, a SZÍNÉSZEK! jaj
Anton Chigurh egy állat, kevés vonással annyira jól fel van rakva a karakter, Javier pedig fantasztikusan játssza (én nem tudom h a felesége hogy mer együttélni vele egy ilyen film megnézése után..), visszafogott, okos és brutális - és az a frizura! A fegyverét is jól kitalálták, sűrített levegő, pfff. Már ez mennyit elmond a karakterről!




Nos ezután jött tegnap a Dühöngő Bika, na ezt még viszont nem láttam. Fantasztikus film. Emlékszem, amikor egy éve a drága imádott Oroszországban jártunk, tartott a hajón a drága imádott Norstein mester (élő legenda!) egy előadást: ő hívta fel rá a figyelmet, hogy a filmkészítésnél minden egyes kockát meg kell terveznünk, meg kell komponálnunk, minden beállítást, fényt, mozgást, stb, MINDEN EGYES KOCKÁN. Igaza volt, és ez jutott most eszembe a Raging Bull kapcsán is, mert ebben a filmben nagyon tetten érhető volt az, hogy gondosan megkomponált fekete-fehér képekkel dolgozott (érdekes, mert a visszaemlékező videók viszont színesek voltak, míg a film a legeslegvégéig b&w). Scorsese olasz, és ez látszik a filmjein, a szépség iránti igényét nemigen tudja a sutba hajítani..
A klasszikus zene filmes használatát (ami ugyancsak nagy kincs) pedig pompásan műveli, erre a legjobb példa a főcím (egy ismerősöm tézise, hogy a főcím alapján meg lehet mondani, hogy jó lesz-e a film: próbáljátok ki, majdnem mindig tényleg bejön).





a zene a Cavalleria rusticana (nem véletlen) Pietro Mascagni-től



Jake LaMotta nem olyan észlény, mint Anton - de a lefojtott agresszió benne is megvan jócskán. Ezt a tekintetet keresem én a filmemhez!


(btw. ha valakinek van filmajánlata, megírhatja, szívesen veszem





2 megjegyzés:

Névtelen írta...

karambol: elias koteas is jo kis negativ figura

animatedog írta...

köszönöm!
Karrambolt már láttam is

Website counter

Saját bloglista