20100807

akkora gyémánt, mint a Ritz



.

"...

- Álom is volt - mondta John nyugodtan. - Mindenkinek a fiatalsága álom: a vegyi eredetű őrültség egyik fajtája.

- De milyen kellemes is elmebetegnek lenni!

- Úgy hírlik - mondta John morcosan. - Én már nem tudom. Akárhogyan is van, egy darabig szeressük egymást, mondjuk egy évig, te meg én. Ez az isteni részegségnek egy olyan fajtája, amelyet mindnyájan kipróbálhatunk. Csak gyémántok vannak az egész világon, meg még hozzá talán a kiábrándulás alamizsnája. Nos, legalább ezt az utóbbit megkaptam, és a szokásos módon semmire se megyek vele. - Megborzongott. - Tűrd föl a gallérodat, kislányom, hideg az éjszaka; még tüdőgyulladást kapsz. Nagy volt annak a bűne, aki először találta föl a tudatot. Vessük hát el néhány órára.

..."

F.Scott Fitzgerald//Akkora gyémánt, mint a Ritz


.
imádom Fitzgerald írásait, a maslow piramisomban kb a biciklizés és az úszás szintjén van, jóérzés-atomok milliói ömlenek szét a véremben a hatására és sokkal jobba szeretem ezeket a milliókat mint bármi másból milliókat


ha képesek vagytok 160 karakternél többet olvasni, ajánlom a fenti írást, és tök jó, mert nem csak ez, hanem az egész Ólomkristály novelláskötet fent van a neten, és bele lehet olvasni, urambocsá' elolvasni - bár én nem szeretek monnitoron olvasni, nézek én abba eleget a héten, és mennyivel jobb egy koszos kis antikvár könyvecskét ölelni a kanapén

próbáljatok meg többet olvasni,

.

(bónusz: gilles leroy egyes szám első személyben megírta fitzgerald feleségének tragikus történetét - az alabama song 2007ben goncourt díjat kapott. kíváncsiak vagyunk rá, megrendeltük, várjuk!


.


Nincsenek megjegyzések:

Website counter

Saját bloglista